Ølbrev nr 4 2011 fra Norøl



 
Våren stormer over landet, og med sommertemperaturer mange steder i sør-Norge er det ikke rart at tankene går mot lyse, lette øltyper som nytes kalde i solen. Dette merkes på bryggerienes lanseringer, mens øl-Norge

Norske Ølbrev - Nyhetsbrev fra NORØL - Nr. 4, 2011

Les mer...

Designpris til Lervig


Emballasje for Lervigs øl «Lucky Jack» har vunnet sølv i en designkonkurranse

Lervig Aktiebryggeri får sølvplass i kategorien «Pakningsdesign – Nylanseringer» for emballasje for «Lucky Jack»-ølen.
Det er Runar Lillegård i firmaet Procontra som står bak det grafiske designet.

Les mer...

Pressemelding fra Ægir


Pressemelding fra Ægir Bryggeri.

Ægir flytter all produksjonen hjem, investerer nytt!

Les mer...

Ølbrev nr 2 2011 fra Norøl



Etter at Vinmonopolet har gjort opp status for 2010, er våre mistanker bekreftet: salget av sterkøl har gått opp med hele 22 % fra 2009, og økningen ligger mer på håndverksbrygg enn på masseprodusert sterkøl. Det selges dessuten mer øl enn sterkvin på polet i dag (kanskje for første gang?) og norske mikrobryggerier har stått for mye av denne utviklingen – sammen med dere, kjære lesere, som utvilsomt er blant dem som jevnlig kjøper og promoterer kvalitetsøl til ulike formål. Det er med andre ord

Les mer...

Ølbrev nr 1 2011 fra Norøl






Velkommen til et nytt ølbrev i et (godt) nytt år – med nye muligheter, og ikke minst nye øl! 2011 har alt potensialet som skal til for å bli det beste året i nyere norsk ølhistorie.
 
Et pompøst utsagn? Ja, men ikke uten grunn. Riktignok er det ikke så mange nyheter fra polet i år som i fjor på samme tid, men interessen for øl, spesialøl og norskproduserte mikroøl har sannsynligvis aldri har vært større. Allerede på årets første hverdag kunne vi se på Dagsrevyen at norskprodusert mikrobryggeriøl har

Les mer...